ankieta

Czy podoba Ci się nasza strona?

newsletterstatystyki

kalendarz koniec
Logo BIP

Wycieczka na Górę św. Marcina

Jesteś tu: » Strona główna - Aktualności szkolne » Wycieczka na Górę św. Marcina

TO, CO BLISKO, TEŻ JEST CIEKAWE.

Początkiem października (02.10) trzy najstarsze klasy pojechały do Tarnowa. Po porannej, krótkiej prezentacji miejsc, do których mieliśmy się udać, wyruszyliśmy busem do miasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Cmentarza, nekropolii z XVIII wieku. Tu zatrzymaliśmy się przy grobowcu, w którym spoczywa siostra Świętosława - pracowała wiele lat w naszej parafii. Następnie przeszliśmy wzdłuż głównej alei, przy której znajduje się kaplica książąt Sanguszków, ostatnich właścicieli miasta Tarnowa. Podziwialiśmy zabytkowe nagrobki, aż doszliśmy do zbiorowego grobu powstańców z 1863r (powstanie styczniowe). Zwraca on uwagę swym rozmiarem i kształtem - jest w formie dużego kopca z wieloma tabliczkami upamiętniającymi poległych za Ojczyznę.

Z cmentarza przeszliśmy na Górę św. Marcina, a dokładniej do drewnianego kościółka w Zawadzie. Tu oprowadził nas i podzielił się swoją obszerną wiedzą bardzo sympatyczny ksiądz prałat Antoni Mleczko.

A przed pięknym zabytkiem odpoczęliśmy chwilę, podziwiając panoramę Tarnowa.

Kolejnym punktem naszego zwiedzania były ruiny zamku Tarnowskich na szczycie "Marcinki". I stąd również rozlegał się piękny widok na Tarnów. Pogoda nam przez cały czas sprzyjała; słońce grzało i wzmacniało barwy krajobrazu.

Na koniec zeszliśmy na plac zabaw, gdzie posililiśmy się po długim spacerze - rajdzie, a nawet zdążyliśmy trochę poszaleć (jak małe dzieci), czekając na busa.

Wycieczka podobała się wszystkim. Niektórzy byli w tych miejscach pierwszy raz. Zawsze to lepiej późno, niż wcale. Warto było.

Zapraszamy do galerii

Strona głównaPoleć nasLista mailingowaNapisz do nas