ankieta

Czy podoba Ci się nasza strona?

newsletterstatystyki

Logo BIP

I Obóz Wędrowny w Pieninach

Jesteś tu: » Strona główna - Aktualności szkolne » I Obóz Wędrowny w Pieninach

Pieniński Park Narodowy to perła pośród karpackich pasm górskich. Wapienne podłoże, ogromne zróżnicowanie terenu i imponująca wysokość gór sprzyjają pieszym wędrówkom. W otoczeniu pięknych krajobrazów, pełnych uroku rezerwatów przyrody spędziliśmy miło czas.

Czterodniowy pobyt w jednym z najpiękniejszych parków narodowych w Polsce rozpoczęliśmy od spaceru Wąwozem Homole, jednym z najpiękniejszych zakątków Małych Pienin. Następnie przeszliśmy ścieżką na polanę Pod Wysoką i w promykach słońca zeszliśmy stokiem pod wyciągiem narciarskim do Jaworek.

Środa – dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku. Tam odbyła się lekcja przyrody, podczas której poznaliśmy kilka chronionych gatunków świata roślin i zwierząt, np. pszonak pieniński, mniszek pieniński, niepylak apollo. Następnie weszliśmy na szlak turystyczny w kireunku Trzech Koron, gdzie po zdobyciu szczytu powędrowaliśmy do Kapliczki Św. Kingi.

Czwartek – zwiedziliśmy ruiny zamku w Czorsztynie. Na Zamku Dunajec w Niedzicy poznaliśmy tajemniczą legendę o księżniczce Brunhildzie. Później odbyliśmy rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim i zwiedziliśmy starą powozownię. Po przekroczeniu granicy polsko-słowackej przeszliśmy na dziedziniec Czerwonego Klasztoru.

Piątek – poranek upłynął nam na degustacji wód w szczawnickiej pijalni. Kolejną atrakcją był wyjaz wyciągiem na Palenicę, gdzie doskonale bawiliśmy się na zjeżdżalni i letnim torze saneczkowym. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy niebieskim szlakiem do Szczawnicy.

Obóz został zorganizowany przez Pana Dyrekrora Daniela Janusa i Panią Paulinę Targosz. Czas mijnął miło i przyjemnie, a każdą wolną chwilę spędzaliśmy w Parku Zdrojowym i lodziarni :)

Zapraszamy do galerii

Strona głównaPoleć nasLista mailingowaNapisz do nas