ankieta

Czy podoba Ci się nasza strona?

newsletterstatystyki

kalendarz koniec
Logo BIP

Dwudniowa wycieczka w Pieniny

Jesteś tu: » Strona główna - Aktualności szkolne » Dwudniowa wycieczka w Pieniny

"(...)najlepsza ze wszystkich"

Ostatnia wycieczka w szkole podstawowej, była najlepsza ze wszystkich.

Wybraliśmy się z klasą 5 i moja klasą na dwudniową wycieczkę w Pieniny. Naszą przygodę rozpoczęliśmy marszem na Trzy Korony.

Początek był ciężki,  ale daliśmy radę z chwilowymi przerwami. Zobaczyliśmy tam wiele drzew, ptaków i owadów.

Roślinność była bujna, jednak skład gatunkowy ubogi, często ograniczony do kilku gatunków.

W drodze na Trzy Korony rozmawialiśmy i podziwialiśmy pienińską przyrodę.

Po zakupieniu biletów, weszliśmy na podest widokowy. Pogoda była piękna, więc zobaczyliśmy Tatry. Gdy popatrzyliśmy

w dół widać było wspaniały przełom Dunajca, stronę Słowacji z Czerwonym Klasztorem i Polski.

Po zejściu z Trzech Koron pojechaliśmy na lody. Największą atrakcją w parku gdzie odpoczywaliśmy była fontanna, ale i tak każdy był

bardzo zmęczony i chciał być już w domku w Jaworkach. Wieczorem cała nasza grupa usiadła w kole przy grilu- była świetna zabawa!

W drugi dzień wybraliśmy się do Muzeum Pienińskiego. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych informacji o PPN i występujących

tam zwierzętach i roślinach. Kolejną atrakcją tego dnia był wąwóz Homole. Szliśmy szlakiem obok płynącego strumyka,  podziwialiśmy

piękne krajobrazy i inne.

Pogoda nam się udała. Bardzo mi się tam podobało, z chęcią pojechałabym tam jeszcze raz!

(Paulina K.)

W środę [10.06.]wybraliśmy się wraz z klasą VI na dwudniową wycieczkę szkolną. Zebraliśmy się przed szkołą o godzinie 7:30.Podróż trwała dwie i pół godziny. Podczas niej  mogliśmy podziwiać piękne widoki. Po wyczerpującej podróży poszliśmy na Trzy Korony – są to szczyty górskie w kształcie trzech koron. Gdy doszliśmy na szczyt , podziwialiśmy piękny widok. Następnie przyszła pora na zakwaterowanie w pensjonacie. Wieczorem  smażyliśmy kiełbaski na kolacje.

Następnego dnia po zjedzeniu śniadania poszliśmy do muzeum , gdzie oglądaliśmy film o Parku Narodowym w Pieninach, podziwialiśmy wystawę sztucznych zwierząt. Następnie planowaliśmy wyprawę pieszą do wąwozu Homole. Podróż była równie wyczerpująca jak droga na Trzy Korony. Po dotarciu do celu kupowaliśmy pamiątki i oscypki. Po krótkim odpoczynku wróciliśmy do pensjonatu na obiad. Po posiłku przyszła pora na powrót do Łukowej. Pomimo szybkiego powrotu byliśmy zadowoleni z wycieczki i pogody. Mam nadzieję, że kiedyś tam wrócę.

Autor : Jakub Kuczera

Zapraszamy do galerii

Strona głównaPoleć nasLista mailingowaNapisz do nas