BADANIA LICHENOINDYKACYJNE uczniów klasy 8

E-biologia w klasie ósmej to między innymi zajęcia w terenie zrealizowane metodą mini projektu, na temat „Skala porostowa – stan środowiska mojej okolicy’.

Uczniowie podjęli się wyzwania monitorowania środowiska swojej okolicy poprzez poszukiwanie i rozpoznawanie gatunków porostów.

Dlaczego akurat porosty były pomocne w tym projekcie?

Nie od dziś wiadomo, że porosty są czułym wskaźnikiem zakwaszenia środowiska (zanieczyszczenia powietrza SO2) i występują w ekosystemie przez wiele lat.

Ósmoklasiści zastosowali lichenoindykację, czyli wykorzystali w swoim projekcie metodę bioindykacji wykorzystującą porosty jako czułe wskaźniki zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego.

 

Wyniki badań lichenoindykacyjnych uczniów przedstawia galeria wybranych zdjęć z badań terenowych.

Zapraszamy do obejrzenia.

 

                                                                                      Grażyna Armatys